Scroll Top

Kako vedenjski stili ravnajo v določenih situacijah – vedenjski stili in humor

Sedaj poznate štiri osnovne vedenjske stile. Upam, da ste se v njih prepoznali in mogoče celo vaše domače, prijatelje in sodelavce. Verjetno ste ob branju prepoznali svoje lastnosti pri več opisih. To pa zato, ker smo predstavili tako imenovane osnovne tipe, ki predstavljajo približno 5% populacije. Vsi ostali imamo lastnosti dveh ali celo treh vedenjskih tipov. Kakšen je vaš dejanski vedenjski profil lahko bolj natančno izveste s pomočjo persolog osebnostne analize,  ki jo dobite pri podjetju Pro Acta d.o.o.

Podrobneje o teh »mešanih« stilih pišem v svoji e-knjigi, ki bo izšla prihodnje leto. Bodite pozorni; brez skrbi, saj vas bom obvestil.

Obstaja izrek, da je v vsakem vicu tudi nekaj resnice. Zato se bom tokrat lotil vedenjskih tipov skozi prizmo humorja. Še prej pa en koristen nasvet za pisanje e-sporočil. Kot vzorec sem si sposodil primer prodajnih pisem, kot sta jih napisala avtorja knjige The Behavioral Blueprint – 4 kinds of people you need to know, Friedbert Gay and Lothar Seiwert. Z dovoljenjem avtorjev vam jih objavljam v celoti:

 

Najpomembnejše “D “informacije

  1. Knjigo prelistajte, preberite vsaj naslove posameznih poglavij in povzetke.
  2. Označite, kar je pomembno.
  3. To uporabite in še danes naročite testiranja za vaše sodelavce.
  4. Razmislite, kdo še bi imel koristi od tega?

Vaša avtorja

 

Dragi “I” prijatelj!

Pred vami je čudovit izvod knjige, ki vas bo prav gotovo navdušil. Upamo, da boste imeli pri branju te knjige prav toliko veselja, kot sva ga imela midva pri pisanju.

Za vas smo namenoma pripravili številne barvne slike, grafe in zgodbe, tako da se boste ob njih lahko učili in zabavali.

Pri branju si zapomnite, da si človek naenkrat lahko zapomni samo tri stvari.smiley

Prosim, ne poskušajte vsega takoj uporabiti in ne pozabite: “Manj je več.”

 

Prosimo, priporočite knjigo The Behavioral Blueprint svojim prijateljem in strankam in ne pozabite jim poslati osebnega pozdrava ….

Do skorajšnjega snidenja,

Vaša avtorja

P.S. Prosimo vas, pošljite nam vaša doživetja, kako ste uspešno uporabili ideje in nasvete iz knjige. Najboljšo zgodbo bomo z vašo sliko predstavili na naslednjem seminarju.

 

Dober dan, draga “S” bralka,

dober dan, dragi “S” bralec

Najprej na kratko prelistajte vaš izvod knjige, da si boste ustvarili predstavo o čem govori. Ugotovili boste, da sva sistematično uporabila isto strukturo skozi celo knjigo, kljub temu da gre za različne vsebine.

Prav hitro se boste navadili na zanimiv način pisanja. Ne delajte si nobenih skrbi, enostavno preberite stran za stranjo ter se o vsebini pogovorite z vašim dobrim prijateljem,  sodelavko ali sodelavcem.US-BO101-knjiga

S prisrčnimi pozdravi,

Vaša avtorja

P.S.: V primeru, da boste imeli dobre izkušnje z uporabo nasvetov in vam je bila knjiga The Behavioral Blueprint všeč, jo lahko za rojstni dan ali ob novem letu podarite vašim prijateljem ali prijateljicam. Naročite jo lahko pri vseh pooblaščenih prodajalcih ali na spodnjem naslovu:

Janez Hudovernik

Pro Acta d.o.o., Sp. Laze 1a, 4247 Zg. Gorje

 

Spoštovana “K” bralka, spoštovani “K” bralec

Ta knjiga je nastala na osnovi obsežnega raziskovalnega dela svetovno priznanih psihologov v zadnjih 90. letih. Začetki segajo v leto 1921, ko je C.G. Jung napisal knjigo Psihološki tipi. Med nasledniki njegovega dela naj omenimo avtorja knjige Čustva normalnih ljudi W. Marstona (bolj poznanega kot izumitelja detektorja laži), ter pred kratkim preminulega strokovnjaka dr. Johna Geierja.

Knjiga je nastala kot rezultat študija preko 11.257 strani virov in je tako pravi priročnik za razumevanje vedenjskih tipov. V knjigi boste našli 134 karikatur, 39 ilustracij, 64 grafov, 10 slik in 23 virov za nadaljnji poglobljeni študij. Vključili smo tudi poglobljene opise posameznih tipov, kot tudi različne tabele.

Analiza persolog vedenjski profil je bila večkrat preverjena v različnih študijah, med katerimi omenimo Kaplanovi poročili (Mineapolis, Minesota 1983 in s Spearman-Brownovem indikatorjem leta 1992). Leta 2009 je bila preverjena v obsežni raziskavi v Nemčiji v kateri je sodelovalo 1544 oseb in se giblje med 89%-91%.

Čeprav so bile vse strani večkrat lektorirane, vas prosimo, da nam sporočite morebitne tiskarske napake, da jih bomo lahko v bodoče odpravili.

Na Sp. Lazih, 15. decembra, 2014 ob 16:28.

Z odličnim spoštovanjem,

Vaša avtorja

P.S.: Dodatne izvode knjige The Behavioural Blueprint ali persolog vedenjski profil lahko naročite na naslovu: Pro Acta d.o.o., Sp. Laze 1a, 4247 Zg. Gorje ali po mailu: info@proacta.si .

Bliža se čas božičnih praznikov, pa si poglejmo kako na organizacijo božičnega praznovanja gledajo različni vedenjski tipi. Na delavnicah, še posebej, če jih izvajam proti koncu leta, udeležence razdelim v štiri skupine po vedenjskih tipih in jim dam nalogo, ki se glasi: napišite vsaj pet stvari, na katere morate biti pozorni, da bi bilo praznovanje na božični večer takšno kot mora biti. Poglejmo si najbolj pogoste odgovore:

 

Dominantni vedenjski stil:

  • Kdo bo kaj delal – pomembna je organizacija
  • Kakšen imamo budžet
  • Kdo bo nabavil vse potrebne materiale
  • Velika smrekica, po možnosti največja v vasi
  • Kdaj se bo vse skupaj začelo in koliko časa bo trajalo

bozic

Iniciativni vedenjski stil:

  • Potrebno je poskrbeti za dobro vzdušje
  • Okrasiti smrečico
  • Pričarati čarobnost božiča z okraski, jelko, …
  • Kaj se bo dogajalo, kaj vse bomo počeli
  • Imamo darila za vse, da ja ne bomo kakšnega pozabili
  • S kom bomo šli k polnočnici

Stabilni vedenjski stil:

  • Končno čas samo za družino
  • Pogovor, mogoče rešimo kakšne stare zamere
  • Bog daj mir vsem ljudem
  • Bogata večerja v družinskem krogu
  • Sproščen pogovor in pričakovanje Jezusovega rojstva
  • Skupni odhod k polnočnici

Korektni vedenjski stil:

  • Napraviti spisek vsega kar je potrebno narediti
  • Pripraviti smrekico, okraske, darila
  • Primerno okrasiti sobo in pripraviti mizo za večerjo
  • Točno koliko ljudi bo prisotnih
  • Kdo bo zjutraj ali po možnosti takoj po zaključku praznovanja pospravil in vse spravil nazaj v red

Kot vidite vsak vedenjski stil vidi božič skozi svoje oči. Naše vedenje določa katere stvari bomo videli prej, katere stvari so nam pomembne. Kot bi nosili barvna očala in vse videli obarvano. V zgoraj opisanem primeru lahko lepo vidimo, da za pravo praznovanje božiča rabimo vse štiri vedenjske tipe, kot tudi za dobro delovanje tima. Samo predstavljajte si, kakšen bi bil božič, če bi bili vsi samo Dominanti ali Iniciativni ali Stabilni ali Korektni. Ne bi bilo pestrosti, kaj ne? Življenje rabi ravnotežje in pri vedenjskih tipih lahko rečemo, da se nasprotja privlačijo. Prinašajo ravnotežje in različnost v vseh pogledih.

Upam, da boste imeli med prazniki dobro obložene mize. Zato si najprej na humoren način poglejmo kako posamezni tipi nakupujejo, pripravljajo hrano in na koncu tudi kako se prehranjujejo. Vzemite si čas in opazujte! Videli boste, da je v vsakem humorju tudi precej resnice.

 

Nakupovanjeshopping with a list

  • Dominantni kupuje spontano, brez seznama. Hitro: vzemi, plačaj, domov.
  • Iniciativni vam bo povedal, kje je vsaka stvar v trgovini, ne glede na to, ali ste ga vprašali ali ne. Lahko začne pogovor tudi z neznancem.
  • Stabilni pripravi natančen seznam o tem kaj mora kupiti, se drži seznama in bo odkljukal posamezne stvari, ko jih dobi.
  • Korektni pregleda sestavine posameznih jedi, ki jih kupuje, vedno ima s seboj kupone s popusti in žepni kalkulator, da lahko preračuna ali je ponudba v tej trgovini bolj ugodna kot v sosednji.

 

Kako se posamezni stili znajdejo v kuhinjicooking

Opazujte vaše domače ali prijatelje, kako pripravljajo hrano. Zaznali boste presenetljive razlike, samo pozorni morate biti.

  • Dominantni ne zna kuhati brez mikrovalovne pečice. Še vodo si zavre v njej. Vse gre prepočasi in mikrovalovka res pride v poštev.
  • Iniciativni rad kuha za druge in vedno pripravi dodatno mesto za vsak slučaj, če še kdo pride. Najbolj nerodno mu je, če ne uspe vseh zadovoljiti.
  • Stabilni pripravi obrok s pomočjo seznama in se ne oddalji od nekaj domačih, poznanih receptov. Kadar pripravlja novo jed, se drži recepta ali posvetuje s prijateljem. Stavi na preverjeno.
  • Korektni se dobesedno drži recepta in vedno uporablja uro in merilne posode. Zdi se mu potrebno biti natančen in se držati navodil. Zato so tudi napisana, da jih upoštevamo, mar ne?

 

Prehranjevalne navade vedenjskih stilov dining out

Dominantni

  • Pogosto jé v stoje ob pultu.
  • Rad poskuša nove in eksotične jedi.
  • Ljubi mikrovalovno pečico.
  • Nikoli ne kuha po receptu, dodaja sestavine ali jih nadomesti z drugimi.
  • Pogosto jé zunaj.

 

Iniciativni

  • Ima rad goste.
  • Je gurman.
  • Ima najmodernejšo kuhinjsko opremo, vendar je ne uporablja.
  • Ima rad privlačno embalažo.
  • Želi vedeti, kaj kuhajo njegovi oz. njeni prijatelji.

Stabilni

  • Obroke šteje za zelo pomemben del družinskega življenja.
  • Smatra, da je kuhinja najpomembnejši prostor v stanovanju.
  • Dnevna prehrana mora vsebovati zadostno količino proteinov, maščob in ogljikovih hidratov.
  • Rad izmenjuje recepte.
  • Za druge kuha njihove najljubše jedi tudi če jih sam ne mara.

Korektni

  • Prebere vse nalepke.
  • Pozna proteinsko sestavo hrane in ve koliko maščob in ogljikovih hidratov vsebuje posamična zvrst hrane.
  • Kupuje poceni hrano in uporablja kupone za popust.
  • Kuhinjsko opremo kupi, če se mu to zdi ekonomično in uporabno.
  • Ne zapusti hiše brez tabele, ki vsebuje preglednico sestavin hrane s kalorijami – konec koncev, lahko se zgodi, da bo jedel zunaj.

 

reading a newspaperSedaj, ko smo se najedli, je čas za sprostitev, mogoče celo za branje časopisa. Poglejmo kako se posamezni vedenjski tipi lotijo tega opravila:

  • Dominantni prebere samo naslove in pusti časopis razmetan. Bog ne daj, da bi dobil časopis razmetan preden ga vzame v roke! To je njegov časopis. Bodite na to pozorni.
  • Iniciativni najprej prebere osmrtnice, da bi videl ali pozna koga, ki je umrl. Nato preleti slike in se osredotoči na obraze. Ne smemo pozabiti, da pozna veliko ljudi in se rad s tem tudi pohvali.
  • Stanovitni preleti cel časopis in izreže zanimive dele. Pomembne stvari si je namreč dobro shraniti. Rad prebira stare članke in podoživlja dogodke.
  • Korektni si ne more kaj, da ne bi opazil tiskarskih napak, lahko jih celo popravlja. Mogoče celo pokliče v uredništvo in opozori nanje. Stvari morajo namreč biti dovršene in če se le da, popolne.

Dragi bralci, upam da ste s temi malce bolj humornimi primeri dobili še dodatna spoznanja o tem, kako smo si resnično različni, kako vsak vedenjski stil vidi svet po svoje. Vsi smo ljudje in imamo podobne potrebe, le prioritete imamo različno razporejene. Zato pa imamo druge, da nas opomnijo, da so tudi druge stvari pomembne, ne samo te, ki jih sami vidimo. V času, ki prihaja, se spomnite na to različnost, ki nas bogati. Bodite tolerantni drug do drugega, prilagajajte se in se spomnite Platinastega pravila: z drugimi komunicirajte in se do njih obnašajte tako, kot ONI želijo, da se z njimi komunicira!

Dodaj komentar

Podobni članki