Kako spoznate in kaj lahko pričakujete od DOMINANTNEGA vedenjskega tipa
»Ali bomo našli pot ali pa jo bomo zgradili.«
Hanibal
Moto: poglejte moje dosežke
Njihova glavna potreba je doseganje, zato so zelo usmerjeni k rezultatom. Želijo zmagati, včasih za vsako ceno. Pogosto zaradi tega postavljajo stvari pod vprašanje in izzivajo tako ljudi kot pravila. 
Potreba po vodenju
Žene jih potreba po vodenju. Želijo biti v centru pozornosti in imeti nadzor nad ljudmi ter okoliščinami, da lahko dosegajo svoje cilje. Če je njihova avtoriteta ogrožena, naredijo vse, da jo pridobijo nazaj. Če damo primerjavo z voznikom formule 1: najbolj uživajo ko tekmujejo in vozijo preko 300 km na uro, so pa zelo nesrečni, ko morajo na menjavo gum in dolivanje goriva, ker takrat nimajo nadzora.
Radi ukazujejo: »Naredi tako kot ti rečem in to takoj!« Njihova notranja potreba po nadzoru jih žene, da tako v poslovnih ali osebnih okoliščinah želijo prevzeti vodenje. Ali ste jih prosili ali ne, bodo npr. v restavraciji začeli ukazovati in usmerjati: »Dajmo ti dve mizi skupaj, tole naredimo takole. Ti boš sedel tam, vi trije pa …« Želijo biti avtonomni in narediti stvari po svoje. Enako velja za sestanke ali srečanja. Radi izrazijo svoje stališče, četudi jih mogoče za to sploh ni nihče prosil.

Če se jim ponudi popoln nadzor in svoboda, se najverjetneje prvi javijo. Potem kar ne morejo čakati in bi radi takoj začeli z delom. Radi so v gibanju.
Radi odločajo. Če želite dobro shajati z njimi, potem jim ponudite možnosti in predvidene izide, rezultate. Lahko npr. rečete: »Glede na okoliščine lahko predlagam rešitev A ali B.« Potem pustite naj oni odločijo.
Glavni strah
Njihov glavni strah je, da bi jih premagali ali izkoristili. Ne želijo, da bi jih drugi videli kot »mehke«. Prav tako ne marajo rutine in ponavljajočih opravil. Temu se želijo izogniti, zato včasih delujejo nepotrpežljivo ali celo napadalno. Moti jih, če si ljudje vzamejo preveč časa za odločanje in razpravo. Nimajo potrpljenja za rutinsko delo ali preveč podrobnosti in papirologijo. Ne marajo zapravljati časa. Radi vidijo, da se jim stvari povedo direktno in ciljno usmerjeno. Negativno odgovarjajo na občutljivo in razdražljivo vedenje, ki ovira akcije in rezultate. Na sestanku ali v pogovoru vas lahko prekinejo: »Držite se glavne teme.« ali: »Ne oddaljujmo se od bistva.« »Preidimo k rezultatom.« »Skrajšaj malo!«

Pravica jim je pomembna. Pričakujejo, da bodo stvari poštene in sovražijo, če čutijo, da jih nekdo nepošteno izkorišča ali nadzira. Ko se Dominantni sreča z nepravico, pričakujte boj z nekom, ki pričakuje, da bo zmagal.
Radi imajo jasne usmeritve. So samostojni, najraje delajo sami. Radi imajo proste roke in možnost usmerjanja in vodenja drugih. Če jim daste še avtoriteto, boste pogosto dobili rezultate za katere ste mogoče mislili, da niso možni.

Manj pozitivne lastnosti, ki jih kažejo, so trma, nepotrpežljivost in čustvena neodzivnost/trdnost. Imajo nizko toleranco in razumevanje za čustva, občutke in nesposobnosti drugih, tako sodelavcev, prijateljev kot tudi družinskih članov.
Čeprav kažejo zelo veliko samozavest, se pogosto soočajo z negotovostjo. To negotovost pogosto zamaskirajo z jezo ali agresivnim vedenjem z željo po tem, da bi čim prej povrnili nadzor. Zaradi svoje direktne komunikacije, usmerjenosti k nalogam in prepričanja, da imajo prav, jih drugi pogosto vidimo kot arogantne in neobčutljive. Naučiti se morajo posvečati večjo pozornost ciljem, pogledom, čustvom in željam drugih ljudi.
Radi imajo veliko sliko. Informacije procesirajo od splošnega k podrobnemu. Ko se pogovarjate z njimi, upoštevajte to. Razmišljajo bolj logično in manj čustveno, pravimo, da bolj uporabljajo levo možgansko polovico. Sedaj boste lažje razumeli zakaj jih bolj zanimajo otipljive stvari in zakaj želijo hitro priti do rezultatov.
Pod pritiskom
Dobro prenašajo pritisk. Pogosto ga tudi zelo hitro delijo z drugimi. Ko so pod pritiskom, stresom, postanejo razdražljivi, jezni in izzivajo. Ko se čutijo ogroženi, odreagirajo napadalno, lahko bi rekli še bolj dominantno in postanejo neobčutljivi za občutke in poglede drugih. Pritisk pogosto prenašajo tudi na druge, ker se hitro praznijo. Pravimo, da imajo občutljivo varovalko, zato tudi hitro povedo, izrazijo svoje nezadovoljstvo ali jezo. Drugi se zaradi tega lahko čutijo napadene in se lahko postavijo v obrambni položaj. Dominantni vedenjski tip kmalu pozabi svoje izpade in kaj ga je spravilo v tak položaj. Seveda ni nujno, da to pozabijo tudi ljudje, ki so bili deležni njegovih izpadov. To jih lahko spravi v čudne položaje, ko nekomu zjutraj dajo »konstruktivno povratno informacijo« (beri kritiko), čez par ur pa ga sprašujejo, če gre z njimi na malico ali kosilo. Oni so že pozabili, prejemnik kritike pa najbrž ne. Zato se čudijo negativnim odgovorom …
Zmagati ni vse, je pa edino kar šteje
So zelo odločni. Predstavijo se kot samozavestni, mirni, samostojni in tekmovalni. Želijo merljive rezultate in po teh rezultatih tudi merijo svojo vrednost. Ni nujno, da so mahnjeni na denar, vendar jim je denar merilo uspešnosti, zato imajo radi materialne nagrade. Od vseh timov imajo najraje akcijo in sami prevzamejo iniciativo. Včasih tudi, če iniciativa sploh ni potrebna. Želijo biti št. 1 na svojem področju.

Tako kot sami željo biti zmagovalci, imajo tudi radi le najboljše, najboljši mobilni telefon, računalnik, najhitrejši, najmočnejši avto, najnovejši program itd. Radi imajo pripomočke, ki jih naredijo hitre in še bolj učinkovite kot so mobilni telefon, e-mail, Twitter.
Nagnjeni so k tveganju. Pogosto niti ne premislijo o vseh posledicah odločitve. Radi se hitro odločajo.
Kako prepoznate pisarno dominantne osebe
Delovna miza je ponavadi zapolnjena z večjimi kupi – materiali so naloženi na kupe; vse to nakazuje na to, da je polno dela, veliko projektov. Pisarniška oprema nakazuje na to, da je on glavni. Pogosto je njegov stol večji od ostalih v pisarni, kar nakazuje njegov status in moč. Tudi sama sedežna razporeditev je zaprta, formalna in otežuje pristop do njega. Vse je namenjeno k ustvarjanju vtisa kontrole in moči. Ljubi velike pisarne, pisalno mizo ima na skrajnem koncu, tako da se morate do njega sprehoditi. Na stenah, omarah ali v vitrinah lahko opazite nagrade in priznanja za dosežke. Na steni je verjetno velik planski koledar z označenimi velikimi dogodki.
V spodnji tabeli je povzetek njihovih ključnih značilnosti in kako se jim morate prilagoditi, če želite dobiti rezultate.
| Značilnosti | Zato morate |
| Želijo postati št. 1 | Pokazati kako lahko zmagajoJim dati nove priložnosti |
| Želijo rezultate | Postaviti merljive cilje in jim dati svobodo ukrepanja |
| Razmišljajo logično | Pokazati razloge, logiko |
| Želijo biti na tekočem | Priskrbeti ključne informacije, povzetke, osredotočite se na rezultate |
| Radi odločajo | Priskrbite jim vsaj dve rešitvi, predloga, dovolite, da delajo svoje stvari znotraj omejitev |
| Radi imajo spremembe | Spreminjajte rutino, vključite jih v projekte, dajte jim nove naloge |
| Radi delegirajo | Iščite priložnosti za spremembo njihovega dela, dajte jim možnost vodenja, delegiranja |
| Želijo, da jih drugi opazijo | Pohvalite jih za rezultate |
| Morajo biti glavni | Naj prevzamejo vodstvo, ko je primerno, dajte jim usmeritve |
| Nagnjeni h konfliktom | Če je potrebno, se prepirajte, postavite se zase in za svoje stališče, pri tem bodite dobro pripravljeni s podatki; ne prepirajte se na osebnostni ravni |
