Majhni koraki – veliki rezultati 2: Kaj rečete potem, ko so se vam zahvalili?

Kako izboljšati upravljanje svoje energije in energije sodelavcev
1. 7. 2014
Spi, jej, gibaj in počivaj!
16. 7. 2014
Prikaži vse

Majhni koraki – veliki rezultati 2: Kaj rečete potem, ko so se vam zahvalili?

Prijateljici ali sodelavcu ste naredili uslugo. Mogoče ste mu pomagali pri nekem pomembnem projektu, pregledali poročilo, mu dali nasvet. Lahko ste prijatelju pomagali tako, da ste vzeli njegovega otroka iz vrtca, ali pa ste odpeljali prijateljičinega na trening, športne aktivnosti. Skratka, nekomu ste naredili uslugo. Prijatelj ali prijateljica se vam je zahvalila. In kaj ste rekli vi?

thankyou-hvalaVedno znova sem presenečen, kolikokrat slišim besede: »Ni za kaj.« »Saj ni nič takega.« »Malenkost.« »Pa še kdaj.« »Za to smo tukaj.« »To je naše delo.« Rekli boste, kaj je narobe s tem, saj to pogosto slišim. Kako pa naj?

Vendar ni vseeno kako se zahvalimo. Če bomo rekli, ni za kaj ali malenkost, s tem razvrednotimo svojo uslugo. Zato se ne čudite, če vas določeni ljudje kar naprej prosijo za uslugo. Tudi jaz bi vas, če jo pa vedno dobim zastonj in na koncu še zmanjšate vrednost tega kar ste naredili. Pa ne samo to, še povabite me, naj vas »izkoristim ponovno«. Kako bodo drugi nekaj cenili, če sami tega ne cenimo. Saj ste slišali: cenite se in drugi vas bodo cenili.  Kaj naj bi torej rekli? Seveda lahko rečete: »Prosim,« kar je nevtralno. Lahko pa daste vedeti vašemu prijatelju ali sodelavki, da ta vaša usluga ni bila zastonj. Kako to naredite? Sem se že bal, da ne boste vprašali.

V trenutku ko ste nekomu naredili uslugo in se vam je za to zahvali, se je odprlo tako imenovano okno priložnosti. To okno priložnosti ni dolgo odprto in ga moramo hitro izkoristiti. Če ga ne izkoristimo v parih sekundah, se nam bo zaprlo. Takih oken je kar nekaj in o njih bom še pisal.

S tem, ko ste prijatelju, sosedi ali sodelavki naredili uslugo, ste ji dali darilo in jo s tem zadolžili. Vemo, kakšen občutek imamo, če smo nekomu dolžni. Ta dolg želimo poplačati nazaj, zato se tudi zahvalimo; da vsaj malo zmanjšamo občutek zadolženosti, pa tudi učili so nas tako, mar ne?

Torej, naslednjič recite nekaj v stilu: »Z veseljem sem ti pomagal, ker vem, kako je bilo to zate pomembno. Vem, da lahko računam na tvojo pomoč, če jo bom potreboval.« Ali pa: »Hvala, tudi ti bi to naredil zame, ali ne?« Preprosto dajte vedeti osebi, da usluga ni bila »zastonj« in da lahko pričakuje povračilo.

Sedaj oseba ve, da cenite svoje delo, svoj čas in energijo. Ve, da vam je dolžna in naslednjič, ko jo boste prosili za uslugo, boste to verjetno dobili prej. Oseba vam je dolžna in bo želela dolg poplačati. Pri tem se bo celo dobro počutila. Ne zapravljajte svoje energije po nepotrebnem. Delajte ljudem usluge in potem jih zadolžite. Nikoli ne veste, kdaj boste potrebovali njihovo pomoč. Oni pa bodo že pripravljeni. Torej, majhna sprememba – velik rezultat. Poizkusite, splača se!

 

Vir: Robert B. Cialdini: Influence, The Psychology of Persuasion, Harper Business, New York 2006

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.

Prijava na brezplačne ProAktivne novice

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.
Prijava na brezplačne ProAktivne novice