Izkoristite stres za izboljšanje rezultatov

Kako fizična aktivnost vpliva na rezultate, ki jih dobivate?
17. 6. 2014
Majhni koraki, veliki rezultati
1. 7. 2014
Prikaži vse

Izkoristite stres za izboljšanje rezultatov

Stresu se ne da izogniti, njegovim učinkom pa lahko. Izogibajte se delavnic, ki vas učijo kako zmanjšati stres, ker ga ne morete. Pričakovati, da boste imeli v prihodnosti manj stresno delo, je iluzija. Torej se ne trudite zmanjšati stresa na delovnem mestu, raje pomagajte sebi in sodelavcem, da:

a)      spremenijo svoj pogled na stres in

b)      izboljšajo veščine upravljanja s svojo energijo

Obe strategiji praktično takoj izboljšata tudi delovno uspešnost.

Izogibajte se delavnic za zmanjšanje stresa

Na delavnicah za zmanjšanje stresa vas bodo verjetno prestrašili s kakšnimi hudimi statistikami, kot na primer:

      • Stres je povezan s šestimi glavnimi vzroki smrti.
      • Kar 70-90% obiskov pri zdravniku je povezanih s stresom na delovnem mestu.
      • Stres negativno vpliva na večino vaših telesnih organov in funkcij, kar lahko sčasoma povzroči fizično in psihično škodo.
      • Da imate zaradi tega slabše navade prehranjevanja, spanja in fizične aktivnosti, kar vas vodi v negativno spiralo.

Skratka, ko to poslušate, ali sedaj, ko to berete, si ne morete kaj, da ne bi bili pod stresom! Kako je bil že naslov delavnice?

Dve plati istega problema ali izziva

Brez dvoma, da je stres lahko škodljiv za vaše zdravje in delo. Vendar je to samo ena plat medalje. Številne raziskave kažejo, da stres lahko pozitivno vpliva na vašo delovno uspešnost in dobro počutje.

Lomljenje svincnika stresShawn Achorn (avtor knjige Before Happiness) je to dokazal v preprostem poizkusu na univerzi Yale, v katerega je vključil 380 menedžerjev priznane banke UBS. Razdelil jih je v dve skupini. Prvi je pokazal tri-minutni video, ki je vključeval zgoraj opisano statistiko in še druge podatke o nevarnosti stresa, kot na primer, da učinki stresa predstavljajo resno nevarnost za preživetje človeštva.

Druga skupina je gledala video, ki je prikazal drugačno sliko. Stres namreč lahko pomaga možganom, da uporabijo več svojih kapacitet. To intuitivno vsi vemo, a pozabljamo. Spomnite se, koliko bolj ste inovativni, ko ste pod stresom, kako se fokusira vaše razmišljanje in pridete do pravih prebliskov. Sam to doživljam na svojih delavnicah, ko kakšna zahtevna skupina postavi težko vprašanje in sam sebe presenetim z odgovorom in razlago. Stres lahko izboljša spomin in inteligenco ter pomaga telesu pri samo-zdravljenju.

glava z zarnicoHormoni, ki se izločajo ko smo pod stresom, dejansko dvigujejo uspešnost pri logičnih nalogah. Zoži se naša pozornost, kar dejansko poveča hitrost s katero možgani procesirajo informacije. Stres lahko pozitivno vpliva na fizično zdravljenje in imuniteto. Stres in težave lahko v nekaterih primerih spodbujajo večjo mentalno trdnost, močnejše družbene povezave, poveča se zavedanje prioritet in občutek namena. Prav tako stres pomaga pri sproščanju rastnega hormona, ki pomaga graditi in obnavljati celice, sintetizirati beljakovine in povečati delovanje imunskega sistema. Torej lahko na stres pogledamo s povsem druge perspektive, ki ni nič manj resnična, je pa manj znana. Mogoče nekdo ne želi, da to vemo … No, to je že druga zgodba.

Pozitiven pogled na stres dviguje delovno uspešnost

Če se vrnemo nazaj k raziskavi. Po enem tednu so menedžerji izpolnili tri najboljše vprašalnike, ki so trenutno prisotni na trgu za merjenje stresa in zdravja. Druga skupina, ki je gledala video o pozitivnih učinkih stresa, je kar za 23% znižala fizične simptome povezane s stresom (kot npr. glavobol, bolečine v križu, utrujenost, …) in kar je še bolj pomembno, ocena produktivnosti na lestvici od 1 do 4 se je pomaknila iz 1,9 na 2,6, kar pomeni 36% izboljšanje. Temu poizkusu je potem sledil še trening vseh 380 menedžerjev, ki je prinesel še boljše rezultate (glej Shawn Achorn). Podoben trening Moč polne angažiranosti, zasnovan na znanstvenih dognanjih dveh vrhunskih strokovnjakov, dr. Jima Loehra in Jacka Groppela, vam je na voljo tudi v Sloveniji.

Kaj je učna izkušnja?

Nehajte se boriti proti stresu, nehajte ga zmanjševati. Že samo to vas spravlja pod stres. Usmerite svojo energijo v pozitivne učinke stresa in se naučite upravljati s svojo energijo in povečevati odpornost na stres. To je edina strategija za uspeh v prihodnosti.

Medtem ko je stres neizogiben, njegovi učinki niso. Izkoristite ga za izboljšanje svojih rezultatov.

 

Viri in literatura:

Shawn Achorn: Before Happiness, Crown Business Publishing, New York, 2013

Jim Loehr, Tony Shwartz: Energija uspeha, MKZ, Ljubljana 2006

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.

Prijava na brezplačne ProAktivne novice

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.
Prijava na brezplačne ProAktivne novice