Intervju s Patrickom McKeownom, avtorjem uspešnice Dober dih (Oxygen Advantage)

Kaj spalni položaj govori o vas?
4. 8. 2018
Kako povečati produktivnost s pomočjo preproste tehnike dihanja
5. 12. 2018
Prikaži vse

Intervju s Patrickom McKeownom, avtorjem uspešnice Dober dih (Oxygen Advantage)

Izgleda kot da jemljemo dihanje za samoumevno. Kateri so nekateri največji miti glede dihanja?

Razširjeno je mnenje, da je globoko zajemanje sape koristno in ravno to je razlog za slabe vzorce dihanja v Zahodnem svetu. Svetovalci za odpravljanje stresa, fitnes vaditelji, trenerji, učitelji joge in tudi zaposleni v medijih, ki nimajo pravih informacij glede pravilnega dihanja, pogosto svetujejo ljudem naj zajamejo globok vdih za vnos večje količine kisika v telo. Pogosto globok vdih razumemo kot »velik« vdih. Pravilno globoko dihanje je tisto, ki ga najlažje nazorno opazujemo pri dojenčkih, ki dihajo povsem naravno – nežen, tih vdih s pomočjo trebušne prepone, s sproščenim trebuhom. Nasprotno pa globok dih pogosto naredimo tako, da glasno vdihnemo skozi usta, kar običajno povzroči premik prsnega koša, s tem pa je dihanje pretirano.

Kako to, da se večina ljudi ne zaveda pomembnosti dušikovega oksida? V šoli nas naučijo preproste formule dihanja kjer se izmenjujeta kisik in ogljikov dioksid, nihče pa ni pozoren na vlogo dušikovega oksida.

Zdravo dihanje poteka tako, da vdihnemo skozi nos, saj telo lahko le na ta način izkoristi plina dušikov oksid in ogljikov dioksid, ki imata nalogo razširjanja žil. Christian Bohr je opozoril na pomembnost ogljikovega dioksida pri oksigenaciji krvi že leta 1904, vendar so šele v osemdesetih letih dokončno razumeli neverjetne koristi dušikovega oksida. Dušikov oksid, ki je ima življenjsko dobo le eno do pet sekund, igra pomembno vlogo pri celi paleti ključnih procesov v človeškem telesu. Prisotnost dušikovega oksida v izdihanem zraku pri ljudeh je najprej ponazoril  Gustafsson et al. leta 1991. Leta  1995 so odkrili, da dušikov oksid nastaja tako v nosni votlini kot tudi v obnosnih votlinah, ki predstavljajo z zrakom napolnjene votle prostore.

Kakšna je bila vaša osebna izkušnja z astmo? Kakšnega zdravljenja ste se lotili najprej? Kako ste prišli v stik z delom Dr. Buteyka?

Leta 1998 sem v irskem časopisu prebral članek o delu Dr. Buteyka. Za časa njegovega odkritja (kar so kasneje poimenovali metoda Buteyko) je bila to novost za Zahodni svet, vendar sem izvajal Buteykove tehnike in preizkušal vaje, s pomočjo katerih naj bi si odmašil nos in to le s pomočjo zadrževanja zraka. Neverjetno se mi je zdelo, da sem s tako preprosto metodo popolnoma preklopil na nosno dihanje.

Katere so vaje so vam najbolj pomagale pri odpravljanju astme? Katere vaje redno izvajate še danes?

Prakticiral sem upočasnitev dihanja, da bi si s tem pomagal pri normalizaciji volumna zraka, ki sem ga vnašal v pljuča. Ko sem bil nekoliko bolj pozoren na dihanje, sem že po nekaj dneh začutil, da imam več energije, da je napetost v glavi izginila in prvič v življenju sem lažje dihal.

Kaj je največji poudarek programa Oxygen Advantage?

Program Oxygen Advantage ima poudarek na zadrževanju diha. Gre za zadrževanje zraka po izdihu. Ta tehnika v telesu povzroči več sprememb, vključno z nižjo vrednostjo saturacije krvi s kisikom. Če bistveno znižamo vrednost kisika v krvi, to vpliva na razmerje kisline v krvi, zaradi česar se telo prilagodi tako, da kasneje pride do nastanka mlečne kisline in utrujenosti. Zadrževanje zraka vpliva tudi na psihološko pripravljenost in moč volje, saj športniku pomaga pri premagovanju zadihanosti in bistveno zmanjša nastajanje z vadbo povzročene astme.

Katera je vaša najbolj neverjetna izkušnja, ki ste jo doživeli kot inštruktor za Oxygen Advantage, kjer je pristop po metodi Oxygene Advantage resnično nekomu spremenil življenje?

Imel sem veliko pozitivnih izkušenj med poučevanjem programa Oxygen Advantage. Programa so se na primer udeležili športniki, ki jih je motila zadihanost in taki, ki kljub rednim treningom niso napredovali. Že po nekaj tednih se jim je stanje izboljšalo s pomočjo rednega izvajanja preprostih dihalnih vaj. Pred nedavnim sem delal s triatloncem, ki je v času mirovanja izrazito dihal samo z zgornjim delom prsnega koša. Povedal mi je, da ima zožene dihalne poti, zamašen nos in težave s spanjem. Zaradi tega vsak športnik s takimi težavami ne more optimalno trenirati, saj slabo dihanje v času mirovanja pomeni tudi slabo dihanje v času treninga. Mnogi ljudje, ki so se udeležili programa, so izboljšali svoj trening, poleg tega pa so ugotovili, da bolje spijo, imajo več energije in se lažje osredotočajo, ko redno izvajajo tehnike.

Kakšen je vaš preprost nasvet za pravilno dihanje, ki ga lahko prakticiramo v vsakdanjem življenju?

Dihajte skozi nos ves dan in še posebej med spanjem. Če se zbudite s suhimi usti, verjetno ne spite dobro. Bodite pozorni na svoje dihanje čez dan. Dihati bi morali ves čas skozi nos, nežno in s pomočjo trebušne prepone.

Kako lahko starši pomagamo otrokom, da znajo pravilno dihati?

Veliko otrok diha skozi usta ali iz navade ali zato, ker imajo zamašen nos. Če dlje časa dihamo skozi usta, lahko to vpliva na obliko obraza, kar se kaže kot višje nebo v ustih, nerazvite čeljusti, manjše zračne poti in krivi zobje. Dihanje skozi usta pa ne povzroča le neenakomerne rasti zob in motene oblike obraza, pač pa je veliko dokazov o tem, da povzroča tudi spalno apnejo, ki je povezana z visokim krvnim tlakom in zmanjšuje kakovost življenja ter povzroča utrujenost. Zelo pomembno je, da starši otroke vzpodbujajo k dihanju skozi nos.

 Kakšne so vaše izkušnje s programom Oxygen Advantage v poslovnem svetu?

Marca leta 2017 so v reviji Science raziskovalci z Univerze Stanford poročali o delu možganov, ki je odgovoren za spreminjanje čustvenega stanja, zbujanje iz spanja, ohranjanje budnosti in če je dihanje prekomerno, sprožanje tesnobnosti in izčrpanosti. Način našega dihanja torej vpliva na sproščanje, osredotočenost, navdušenje in zaskrbljenost. Možgani preko regulacije dihanja lahko nadzirajo vzdražljivost. Ohranjanje osredotočenosti in obvladovanje stresa v poslovnem svetu sta nujno potrebni orodji za produktivnost. Program Oxygen Advantage smo predstavili že vodilnim multinacionalkam, vključno z LinkedInom.

Katero knjigo bi priporočili v branje nekomu, ki želi izboljšati zdravje s pomočjo dihanja? Katero od svojih knjig bi izpostavili?

Moja najljubša knjiga ni knjiga o dihanju, pač pa o kakovosti življenja. To je knjiga Zdaj! Resnično tvoj je samo ta trenutek avtorja Eckharta Tolleja.

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.

Prijava na brezplačne ProAktivne novice

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.
Prijava na brezplačne ProAktivne novice