MKVR: Ali znate pravilno uporabiti radirke?
29. 10. 2014
MVKR: Si želite ustvariti prednost tako, da ne delite informacij?
12. 11. 2014
Prikaži vse

INICIATIVNI vedenjski tip

Tisti, ki ste na testu v prispevku Prepoznavanje in razumevanje drugih je ključno za uspeh, srečo in zadovoljstvo v življenju dobili najvišji rezultat v stolpcu Iniciativni, radi uporabljate svoje komunikacijske veščine za prepričevanje in navduševanje drugih. Niste še naredili testa? Hitro kliknite tukaj!

Potreba po sprejemanju in priznanju

HIGH-I_24Vaš način prepričevanja je optimističen, prijateljski in pozitiven, naj si bo to v poslovnem okolju ali zasebnem življenju. Vaše razmišljanje gre nekako takole: če bom drugim pokazal, da so mi všeč in to na prijazen, prijateljski način, potem se bodo tudi pozitivno odzvali. Prav ta – lahko bi rekli – prirojeni optimizem je ena od vaših večjih prednosti. V drugih ljudeh vidite najboljše in resnično verjamete, da bo jutri še boljše kot danes, da najboljše šele prihaja. Ko vas ljudje razočarajo, ste lahko povsem v šoku, ker tega res ne pričakujete.

Druge vaše prednosti so navdušenje, prepričljivost in prijaznost. Verjetno ste dober govornik, ki zna druge navdušiti in motivirati. Sposobni ste navdušiti in povezati ljudi, da se lotijo določene naloge projekta, jih na poti motivirati. Na koncu pričakujete priznanje in pohvalo za vaše delo in rezultate. Če pohvale slučajno ni, ste se sposobni sami pohvaliti. Tako prepričljivi ste, da bi gozdarju prodali stetoskop ali slišali drevesa rasti.

sunflowerVsi potrebujemo priznanje – iniciativni bi lahko od njega živeli. Priznanje, pohvala in občudovanje drugih vam resnično veliko pomeni. Od vseh štirih tipov najbolje odgovarjate na pohvalo in sprejemanje. Zelo radi imate pozornost in jo včasih iščete kot sončnica išče sonce. Zaradi tega ste radi v središču aktivnosti in v centru pozornosti. Vse to delate na vam svojstven pozitiven in optimističen način. Radi delujete v pozitivnem okolju.

Strah in slabosti

Vaš največji strah je družbena zavrnitev, da vas ne bi sprejeli oz. da vas ne bi imeli radi. Ta strah ogroža vašo glavno potrebo po sprejetosti. Zaradi tega boste pogosto delali stvari, ki jih drugi ne bi, le da bi zadovoljili to potrebo.

too optimisticPreveč izražene pozitivne lastnosti, kot je npr. vključenost, se lahko pokažejo kot vaše slabosti. Vaše (pre)optimistično ocenjevanje okoliščin (tako ljudi kot nalog) vas lahko pripelje do nezavidljivih trenutkov, ko imate premalo časa, da bi vse postorili, kar ste obljubili ali kar ste si sami zadali. Vaša želja po sprejemanju in strah pred zavrnitvijo vas ženeta, da težko rečete ne in lahko obljubite stvari, ki jih boste težko naredili. Drugim ljudem lahko zbudite visoka pričakovanja, ki jih potem težko izpolnite. Trudili ste se, imeli ste odličen namen in tudi v teoriji je stvar izgledala vrhunsko, samo izvedba je bila bolj slaba. Zaradi tega tudi ni želene in iskane pohvale – in razočaranje je tu.

Lahko ste nepotrpežljivi, če se stvari ne dogajajo dovolj hitro. Radi imate aktivnost in druženje. Če ste sami, se hitro začnete dolgočasiti in greste verjetno hitro iskat družbo. Včasih radi pretiravate, še posebej ko pripovedujete stvari, ki so se vam dogodile. Se pač držite načela, da zgodba ni dobra, če je ne poveste malo bolj dramatično kot se je zgodila. Življenje v vaši družbi ni nikoli dolgočasno.

Ste zelo spontani. Hitro se vklopite v katerokoli situacijo in kmalu želite biti v središču pozornosti. Ta spontanost se kaže tudi v vaših odločitvah, ki so prav tako lahko preveč spontane. Ne marate načrtovanja in ukvarjanja s preveč podrobnostmi, kar včasih vodi do težav.

Initiativ_24Ste zelo družabni. Verjetno imate veliko prijateljev in še več znancev. Veliko ljudi vas pozna in tudi vi poznate veliko ljudi. Radi se pohvalite s tem koga od pomembnih ljudi poznate. Bolj kot je pomemben, bolje je. Včasih mogoče celo pretiravate s tem, da imate dostop do nekaterih pomembnih ljudi ali da imate z njimi poglobljen odnos, medtem ko ste jih v resnici samo srečali. Eno od vaših vodil je prav gotovo to, da je neznanec nekdo, ki ga še niste spoznali. Radi ste neformalni, zato hitro predlagate, da greste v komunikaciji na ti in se kličete po imenih. Ne marate formalnosti, ker imate občutek, da zavirajo odnose in komunikacijo.

Ne marate konfliktov in napetosti, zato jih poskušate zgladiti. Ste naravni mediator in želite obe strani prepričati, da prideta do sporazuma. Tu pride do izraza vaša prednost, da vidite stvari iz pozitivne perspektive.

(Pre)Veliko idej

idea peopleTako kot znate navduševati druge, se tudi sami hitro navdušite. Veliko stvari vas zanima in skoraj v vsaki najdete nekaj kar vas motivira. Današnji projekt lahko kaj hitro zamenja jutrišnja še boljša ideja. Vedno razmišljate kaj bi lahko bilo in iz vaše optimistično pozitivne perspektive se vam vse te ideje zdijo resnično dobre. Res pa je, da mnogo idej ne pride dlje od stopnje vizualizacije in verbalizacije. Včasih vam je pri tem težko slediti, ker se stvari hitro tudi naveličate. Rutina vas ubija. Če ni dovolj stimulacije, si jo poiščete ali začnete nekaj novega, potem še kaj zraven in … Težko si predstavljate rutinska dela, kjer bi morali ure in ure recimo prekladati številke po excellovih tabelah. To je za vas vrhunec stresa, nekaj nevzdržnega.

Naj vas zabavam

Radi se zabavate. Iščete pozitivno atmosfero, dobro zabavo. Ne glede ali vas prosijo ali ne, imate potrebo, lahko bi rekli celo dolžnost, da poskrbite za vzdušje. Naj vam dajo besedo ali mikrofon in jim boste pripovedovali zgodbe, anekdote in vice. Radi pokažete svoje občutke in se odzivate na občutke drugih. Da se vas hitro prebrati in zato ste tudi dobro sprejeti pri večini ljudi. Lahko bi rekli, da vas berejo kot odprto knjigo. Ljudje imajo radi ljudi, ki jih »preberejo«, ker potem vedo kje so. Ko tako začnete s svojim šovom in se publika začne odzivati, vam to da elana, dodatno energijo. Njihov odziv vas stimulira in ponese, tako se potem še bolj trudite biti šarmantni, očarljivi in duhoviti.

Hoja po robu

no taboosVčasih greste zaradi tega preko meja. Tabujev ne poznate in v teh trenutkih bi naredili vse, da bi slišali komentar: kaj ni bil/a fantastičen/a. Ko ste tako v zanosu lahko pozabite na meje in razkrijete informacije, ki so zaupne narave. Mogoče poveste preveč in to napačnim ljudem ali ob napačnem času. Spomnim se sošolca iz gimnazije, ki je bil tipičen predstavnik iniciativnega vedenjskega stila. Bližal se je konec odmora, čakali smo na naslednjo uro, on pa je ravno narisal karikaturo profesorice in jo potem začel oponašati. Pri tem je tako močno »noter padu«, da je povsem pozabil, da je odmora konec in da je profesorica že vstopila v razred ter ga gledala od strani. Bila je stroga in bolj tiha. Nekateri od nas smo jo zagledali in zato utihnili, on pa je to zmotno razumel, kot da ima sedaj našo popolno pozornost, kar mu je dalo še dodatnega elana. Izvedel je perfektno imitacijo profesorice in ker ni doživel salve smeha, se je obrnil proti vratom in jo zagledal. Na njegovo srečo je bil njen sin … Verjemite, da se to stabilnemu in korektnemu tipu ne more zgoditi!

Show time

monkeys having funVaše vedenje je včasih podobno opičjemu. Brez zamere, naj razložim. Če greste zelo zgodaj v živalski vrt, ko še ni veliko ljudi in se znajdete sami pred opičjo kletko, kaj vidite? Opice, ki opravljajo opičja opravila. Mlajše se igrajo, starejše počivajo ali si trebijo uši. Ko se nabere večja skupina ljudi pred kletko, takrat se začne dinamika. Opičji šov. Kar naenkrat vidite, kako se dve opici začneta prepirati in odvije se prava drama. Par opic pride k ograji in začne prositi za priboljške. Nekatere zganjajo opičje norčije, samo da bi pridobile vašo pozornost in nagrade. Kaj pa ima to opravka z našim vedenjskim tipom, boste rekli.

Iniciativni, ko ste sami, delate opravila, ki jih morate delati. Lahko ste poglobljeni v študijo, pisanje poročila ali opravljanje analize (ki vam jasno ni všeč). Ko pa se zbere zadostno število ljudi, kar naenkrat začutite klic, notranjo potrebo, da začnete ljudi zabavati, da poskrbite za vzdušje in želite, da bi se vsi imeli lepo. Vidite podobnost – nič slabega nisem imel v mislih.

Kako ste lahko bolj učinkoviti

Če želite povečati svojo učinkovitost, potem se morate osredotočiti na izpeljavo in pravočasno zaključevanje nalog oz. idej. Če ste že dobri pri generiranju kreativnih idej, ste bolj slabi pri njihovi izvedbi. Zavedati se morate, da so detajli pomembni in lahko odločujoči. Posvetite več časa analizi in pripravi naloge. Pri samem načrtovanju in odločanju uporabite več dejstev in informacij. Postavite svoje optimistične ocene glede roka izvedbe pod vprašaj in si vzemite več rezervnega časa. Potrudite se, da stvari pripeljete do konca in včasih kaj zavestno pokritizirajte. Vem, da vam to ni lahko, je pa način kako lahko rastete.

Kako prepoznate pisarno iniciativne osebe

Pisarna je po možnosti zračna, prijazno opremljena, odprta postavitev, ki omogoča stike. Pogosto so stene polepljene z raznimi priznanji, nagradami, diplomami ali kar jih najbolj motivira – s slikami pomembnih ljudi. Motivacijska gesla in slogani ne smejo manjkati. Delovno okolje izžareva prijetno zmedenost, kot poje Irena Kohont.

Prisegajo na horizontalni red. Ne priznajo, da je njihova pisarna ali delovna miza neorganizirana ali razmetana. To imenujejo horizontalni red. Kolikor imajo prostora, toliko ga zavzamejo. Zanimivo pri tem je, če nekdo nekaj pomembnega prestavi to opazijo. Včasih jim nered zleze preko glave, vendar težko priznajo, da nečesa ne najdejo.

V spodnji tabeli je povzetek ključnih značilnosti iniciativnih in kako se jim morate prilagoditi, če želite dobiti rezultate.

 

Osnovne značilnosti Zato morate
Skrbi jih priznanje in izgled Pokazati, da jih občudujete in jih imate radi. Dajte jim pohvalo in aplavz
Iščejo navdušene ljudi in okoliščine Priskrbeti zanimivo, stimulativno in pozitivno okolje, ter se sami vesti optimistično
Izrazni – pokažejo svoje občutke in povejo svoje mnenje Omogočite jim, da izrazijo tako svoje občutke kot tudi svoje ideje; organizirajte brainstorming srečanja
So generalisti Izogibati se podrobnosti, osredotočite se na veliko sliko
Rabijo vključitev in kontakte z ljudmi Omogočite jim okolje, kjer se bodo lahko družili in sodelovali
Imajo radi spremembe in novosti Menjajte rutino, izogibajte se ponovitvam; vpeljite kaj novega, pripravite presenečenja
Želijo, da jih drugi opazijo Osebno jih pohvalite in to pogosto; po možnosti pred drugimi
Pogosto rabijo pomoč pri organizaciji in načrtovanju Vzemite si čas in skupaj z njimi naredite načrt
Iščejo ukrepe in simulacijo Ukrepajte hitro in živahno
Želijo sprejemanje Pohvalite jih, dajte jim vedeti, da jih cenite in prepoznavate njihove dosežke in/ali napredek

 

Viri:

Friedbert Gay, Lothar Seibert: Behaviour Blueprint, persolog publishing, Remchingen 2013

Tony Alessandra: The Platinum Rule, Warner Books, New York 1996

Jason Hedge: Disc Training Workbook, Disc-U.org, California 2013

Julie Straw: The 4 dimensional manager, Beret Koehler Publishings, San Francisco 2002

1 Comment

  1. Pozdravljen, Janez,

    zelo mi je všeč, kako ti teče beseda o različnih tipih ljudi, ki jih pokrivaš z modelom DISC. Tokrat, ko opisuješ Iniciativni tip osebnosti, ga prepoznavam kot tisti tip, katerega lastnosti so bistvene pri osebi, ki si prizadeva začeti z lastnim poslom/podjetjem.
    Mogoče sem nekoliko pristranski, ker sem sam ravno v tej fazi, ko začenjam s svojim podjetjem, največje izzive pa vidim v navduševanju timskih sodelavcev za idejo, sposobnosti privlačnega predstavljanja vizije in poslanstva ideje. Tisti pravi izziv, pridobiti stranke in kupce, pa me še čakajo – tu šele bodo sposobnosti Iniciativnega tipa na preizkušnji.

    Zato me zanima, v kolikšni meri so ti tipi osebnosti “zabetonirani” v svoje stanje, v kolikšni pa se da lastnosti, ki jih odlikujejo – torej navduševanje, količina energije, sposobnosti story-telling, in udobnost središča pozornosti – priučiti, pridobiti in integrirati kot del svoje nove, razširjene osebnosti.

    Hvala za odgovor, veliko uspeha še naprej,

    lp, Aleš

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.

Prijava na brezplačne ProAktivne novice

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.
Prijava na brezplačne ProAktivne novice