Dober dih

Kako dobro dihate?


Preverite lahko tako, da ugotovite, na koliko spodnjih vprašanj boste odgovorili pritrdilno.


  1. Ali med vsakodnevnimi aktivnostmi dihate skozi usta?
  2. Ali dihate skozi usta med globokim spanjem? (Če niste prepričani, pomislite, ali se zjutraj zbudite s suhimi usti. Suha usta ob vstajanju so pokazatelj dihanja skozi usta preko noči.)
  3. Ali med spanjem smrčite ali zadržujete sapo?
  4. Se zjutraj zbujate neprespani in rahlo utrujeni?
  5. Ali naredite več kot 15 vdihov in izdihov na minuto?
  6. Ali čez dan večkrat globoko zajamete sapo? Pogosto čez dan zehate?
  7. Ali postanete zadihani, kadar npr. hodite s svojimi vrstniki? Ali ko greste v strm breg oz. po stopnicah?
  8. Ali ob koncu službe/dneva čutite bolečine v vratu ali ramenih? Čutite napetost v predelu ramenskega obroča in hrbtenice?
  9. Imate pogosto zamašen nos?
  10. Ste pogosto utrujeni, brez energije, mogoče celo omotični in vam misli tavajo.
dober_dih

Več kot ste zbrali pritrdilnih odgovorov na zgornja vprašanja, slabše dihate. Verjetno dihate preveč in pospešujete oksidacijo. Ta zapleteni izraz pa v primeru prekomernega dihanja pomeni podobno kot rjavenje, do katerega pride, ko so kovine (prekomerno) izpostavljene kisiku (in vodi). Če vse skupaj poenostavimo – le kdo si želi, da bi bilo njegovo telo »zarjavelo«?.

Knjiga Dober dih vam bo pokazala, kako lahko dramatično izboljšate svoje dihanje in s tem svoje zdravje, počutje in delovno uspešnost.

Kratka predstavitev knjige Dober dih


Dih je življenje. Če nam je ob rojstvu prirojena kakšna sposobnost, je to dihanje. Pa dihamo prav? Novorojenčki naravno dihajo skozi nos. Pogosto se zaradi različnih zunanjih vplivov tekom odraščanja dihanje »pokvari« in začnemo dihati skozi usta. To ima številne negativne posledice, kot so zadihanost med telesnim naporom, slab spanec, astma in celo občutki tesnobnosti ali depresije, povezani z negativnimi vplivi dihanja skozi usta na možgane.

Tovrstne nadloge med ljudmi ne izbirajo in otežujejo življenje celo profesionalnim športnikom, ki so sicer v vrhunski kondiciji, a morda nezavedno dihajo skozi usta. Irski strokovnjak Patrick McKeown je s svojo dihalno tehniko umirjenega dihanja skozi nos pomagal že tisočem ljudi, od astmatikov do vrhunskih športnikov. Tudi vas bo poučil, kako:

  • ponovno dihati pravilno skozi nos in s tem izboljšati splošno zdravje in počutje;
  • izboljšati telesno vadbo po načelu »manj je več«;
  • izboljšati telesno kondicijo in moč;
  • povečati energijo in zbranost;
  • s pravilnim dihanjem zmanjšati apetit.
oa_pic_1_small

Avtor knjige, Patrick McKeown, je svetovno priznani licencirani trener metode dihanja po Buteyku, ki jo je razvil ukrajinski zdravnik, Dr. Buteyko. McKeown je vrsto let trpel zaradi astme. Spominja se, kako je kronično dihal skozi usta. Ko se je naučil pravilnega dihanja, je astma postopoma izzvenela.

Izboljšala sta se tudi njegovo splošno zdravje in počutje. McKeown je avtor programa Oxygen Advantage, ki temelji na Buteykovi metodi. Dobra novica: McKeownova uspešnica The Oxygen Advantage, v slovenskem prevodu Dober dih, izide 18. avgusta 2018.

Ko boste prebrali knjigo Dober dih in začeli izvajati tehnike, ki so v njej predstavljene, lahko pričakujete številne koristi, v kratkem povzete spodaj.

  • Zjutraj se boste zbujali spočiti.
  • Povečana sposobnost pomnjenja in učenja.
  • Zmanjšanje simptomov astme.
  • Okrepljen imunski sistem.
  • Boljša kondicija in s tem boljši rezultati na vseh področjih.
  • Zmanjšanje tveganja za srčno-žilne bolezni.
  • Manj skrbi, anksioznosti in depresije.
  • Boljša prebava.
  • Krajša oz. hitrejša obnova po napornem delu/treningu.
  • Izboljšana sposobnost koncentracije.
  • Manj glavobola in migren.
  • Znebili se boste neprijetnega smrčanja.

Knjiga Dober dih vključuje teme, kot so:

  • Pomen dihanja za splošno zdravje in dobro počutje;
  • Dihanje in razvoj obraza – zakaj je pomembno, da vaš otrok diha skozi nos;
  • Pomen dihanja in prave preskrbe s kisikom za zdravo srce;
  • Odpravljanje astme s pomočjo pravilnega dihanja;
  • Kako vam pravilno dihanje lahko pomaga pri izgubi odvečne teže brez posebne diete;
  • Kako lahko preprečite poškodbe in utrujenost;
  • Kako izboljšati športne dosežke preko dihanja - velja tudi za profesionalne športnike.

O knjigi so povedali

»Zaščitni znak sodobnika je eksces. Obdan s preveč stvarmi, uživalec prevelikih količin hrane, konstantno izpostavljen stresu. Rekreativec, ki v prostem času vadi preveč. Knjiga Patricka McKeowna pa nam razkrije še eno presenetljivo dejstvo: tudi dihamo preveč! Ko dobesedno hlastamo za zrakom, si obstruiramo dihalne poti, jemljemo kisik in kvarimo zdravje.

Dober dih je odličen priročnik, ki razumljivo tolmači znanost na področju dihanja in z enostavnimi, a izjemno učinkovitimi napotki vsakogar popelje na pot do učinkovitega dihanja. Manj je več velja tudi za najpomembnejšo funkcijo naših občutljivih teles; dihati manj pomeni dihati bolje. Dihati skozi nos namesto skozi usta pomeni dihati pravilneje in zdravo.

Če smo se s paleom naučili pravilno prehranjevati in s propriocepcijo pravilno gibati, je McKeown tisti, ki doda manjkajoči člen, pravilno in efektivno dihanje. Še več: pravilno dihanje je revolucionarna biološka teorija vsega. Kvalitetno dihanje ne spravlja v optimalni red le fizioloških procesov telesa, pač pa ureja tudi nevrološke komponente in v prvi vrsti zmanjšuje stres. Pravilno dihanje umirja telo in čisti um. Je meditativno samo po sebi.

mckeown

Trden spanec, optimalno telesno težo, kardiovaskularno zdravje, prebavo in celo obliko obraza reguliramo z dihanjem, zato je edini pravi cilj, da se mu posvetimo in ga uredimo. Preteči maraton z dihanjem skozi nos se sliši znanstvena fantastika, a dobrobiti, ki jih prinaša ta izziv, bi morale biti dovolj, da se ga loti vsak tekaški navdušenec. Zato sem si kot maratonec zastavil nov moto, ki me vodi: Zdrav dih v zdravem telesu! Z dihanjem se življenje začne in konča in prav je, da ga ves čas postavljamo na prvo mesto.«

Marko Roblek, vitez dobrega teka, paleo bloger in organizator blejske nočne 10ke

''Temeljita in jasna predstavitev blagodejnih učinkov zavestnega in pravilnega dihanja (skozi nos) na psiho-fizično zdravje posameznika – ter izvorne vloge jogijskih tehnik dihanja in čuječnostne meditacije pri tem. Odlično povabilo k vadbi in prevzemanju odgovornosti za svoje zdravje, počutje ter uspešnost v športu in poslu.''

Robert Križaj, Potrjen učitelj programa čuječnosti MBSR, certificiran učitelj iyengar joge in pranajame. (MBSR = Mindfulness-Based Stress Reduction – čuječno odpravljanje stresa)

ps_sterbucl

»Knjiga The Oxygen Advantage predstavlja novost na športnem področju in ponuja konkretne in temeljite nasvete. Ob lahkotnem prebiranju se ponujeni predlogi zdijo celo preveč enostavni, kajti v sodobnem času vsi iščemo rešitve v visoko tehnoloških elektronskih aparaturah in sistemih. A že ob prvih praktičnih izvedbah vaj, ki so razumljivo in natančno opisane, se človeku, ki se poglobljeno ukvarja s športnim izpopolnjevanjem, pričara nasmešek na obrazu. Napredek se namreč nemudoma občuti. Tako je prvi notranji vzklik zagotovo “ To je to. To je rešitev!” In res, To je lahko rešitev, če ste se že pripravljeni obrniti k sebi in prevzeti odgovornost za svoj napredek, za svoja dejanja. Ljudje smo bitja navad. Na športnem področju so v ospredju tisti z boljšimi in tisti, ki jih izvajajo dlje. Zakaj ne bi poskusili tudi vi?«

Jure Šterbucl, footGRID Training Systems Kondicijski trener z izkušnjami rokometnih in košarkarskih reprezentanc Slovenije, Italije, Velike Britanije, Izraela in Južne Koreje

ps_jurecic

»Ljudje radi iščemo bližnjice do boljšega zdravja, pozabljamo pa na osnove. Dihanje je ena izmed osnov. Pri delu z strankami opažam, da velika večina ne diha pravilno kar se odraža v večji utrujenosti, napetosti mišic, manjši fizični sposobnosti in težjim soočanjem s stresom. Z pravilnim dihom boste dobili več kisika, posledično se vam izboljša kvaliteta življenja.«

Blaž Jurečič, coach

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.

Prijava na brezplačne ProAktivne novice

Prijavite se na brezplačne novice in spremljajte najnovejša spoznanja na področjih vodenja, prodaje, coachinga, timskega dela in upravljanja z energijo.
Prijava na brezplačne ProAktivne novice